onsdag, januari 24, 2007

Ibland syns jag inte

Jag var med om en skum sak för en stund sen. Jag skulle just gå igenom trapphuset där vi bor, när jag såg tanten med den lilla (ganska fula) hunden. Jag stannade, och höll upp dörren åt henne. Hon tackade, och frågade vilken adress jag skulle till. Jag svarade att jag skulle hem, till fyran.

"Jahaja, håller du på att flytta in?"
"Nä, jag bor redan här. Jag har bott här i över två år."
"Ja, vi ser ju inte er som bor sådär högt upp, så är det ju."

Jag hade inte riktigt hjärta att berätta att ingången till fyran är på bottenvåningen, och att jag sett henne många gånger. Jag har dessutom hejat en massa gånger, men hon har aldrig hejat tillbaka (förutom när jag hade Andy här, då var hon pratsam minsann). Och nej, hon är nog inte gammal och gaggig, hon brys sig troligtvis bara inte om folk som har tokblekt hår, eller rosaorange tottar. Nu ser jag ju respektabel ut, så nu kanske jag syns igen. Vad vet jag?

Inga kommentarer: