torsdag, januari 11, 2007

Truck truck truck

Du vet barnsången som börjar med "Grön grön grön är mössan på mitt huvud, grön grön grön är dräkten som jag bääär" (nu kan jag inte minnas alls om grön finns med i sången, och vilken yrkesgrupp som klär sig i det. När jag tänker efter minns jag inte sångjäveln alls, förutom att när en har svart så är ens vän sotare.)? Jag har sjungit på den hela dagen, men med annan text. Texten lyder som följer: "Truck truck truck truck trucktrucktrucktrucktrucktruuuck, truck truck truck truck trucktrucktrucktrucktruuuck. Allt som är trucktruck tycker jag är vackert, för min vän är ju en trucktrucktruuuuck!".

I do that a lot. Alltså, jag får ett ord på hjärnan, och så sjunger jag på det, ofta utan att tänka på det. Troligtvis är det hemskt irriterande för dem som umgås med mig ofta, så jag borde kanske tagga ner lite. Dessutom, efter några timmar blir det irriterande för mig också. :)

Förresten, vad är egentligen andemeningen i sången (alltså med den "riktiga" texten (riktiga inom "" för att min text är minst lika riktig, bara inte lika spridd.))? En ska klä sig i en viss färg för att ens "vän" tillhör en viss yrkeskår? Är det "vän" som i "min polare Torsten", eller är det vän som i "hjärtevän"? Jag tror - men det är ju förstås bara spekulationer - att det ska vara en "hjärtevän" som är sotare t ex, men jag fattar fortfarande inte varför jaget i sången ska klä sig i den färgen för det. Är då andemeningen i det att "jag klär mig i svart för att alla ska se att jag är sotarens brutta, så hands off."? Skumt.

Ja just det, skälet till att jag sjöng just om min vän trucken, är för att jag har kört truck hela dagen. De andra tre i min grupp har farit fram som jehun hela dagen idag (igår också för den delen), medan jag som är n00b på truckar har tagit det lugnt och försiktigt. Nu har jag i alla fall lärt mig "hitta in" i pallarna, så nu är det inte lika komplicerat längre. Tydligen uppfyller jag redan kraven för att få truckkort, så allt jag lär mig utöver det här är bonus. Med andra ord, kraven är rätt lågt ställda (och det säger jag inte för att jag är en våpig brud som inte tror att jag klarar av något, det säger jag för att jag faktiskt inte är särskilt bra på att köra truck). Kul som sjutton är det i alla fall, även om det är svårt.


Inga kommentarer: