tisdag, september 26, 2006

Var är AFA när en behöver dem?

Ett skäl till att jag inte har skrivit på ett tag är att jag inte haft något att skriva om. Eller, vi kan säga så här: jag har inte haft några roliga saker att skriva om, i alla fall inte så många. I stället skulle all tid ägnas åt att spy galla över skolan, och de idioter som vistas i den.

Men vafan, det är det enda jag har att skriva om, och jag behöver verkligen spy ur mig lite, så here goes:

På skolan där jag går, finns det ett otal tröjor med tryck jag inte pallar med. Det är allt i från svenska flaggor (och det har vi ju gått igenom tidigare: kan en inte komma ihåg var fan en är utan att ha en tröja med flaggan, kanske en ska lugna sig lite med crackrökandet, i alla fall en stund), till "Carolus Rex" och "Karl XII on tour". Idag fick jag höra att det tydligen också går runt nån snubbe med tröjtexten "White Power". Hur fan kan det få vara så? Det är strängeligen förbjudet att ha keps på sig i matsalen, men att gå runt och ... och ... jag blir så jävla arg att jag inte vet vad jag ska skriva. Så, keps: illa; hattröja: finfint. Jamen, då vet vi.

Ibland kan jag faktiskt förstå AFA. Missförstå mig rätt här: jag är inte för våld egentligen, men ibland önskar jag att jag var det.

Inga kommentarer: