onsdag, september 27, 2006

Tänk dig

... att du kommer ut från Ica Maxi med en fullastad kasse. Ur kassen sticker en stor klase bananer upp. Utanför affären sitter två män (20-25 någonting) i blåkläder. Den ena knuffar till den andra, nickar mot bananerna och säger "höhö, kolla! Hon kommer att ha kul ikväll, det var en rejäl klase bananer!" Detta säger han i trygg förvissning om att du inte hör, du har ju stora lurar på dig. Om du då glatt svarar: "Jajemen, sju stycken, och varenda en ska jag ha i fittan!", vad tror du då att de svarar?

Jag vet inte vad de skulle svara dig, men mig svarade de inte. De bara stirrade, och såg generade ut. När fan ska folk lära sig?

Det verkar förresten som att det är just där de smarta personerna hänger. För ett tag sen var det ju två fjortisar som satt och skrek "Tror du att du ä SNYGG ellä?" När jag vände mig åt deras håll, och tittade frågande på dem, skrek de bara ännu högre: "TROR DU ATT DU Ä S N Y G G ELLÄ?" Givetvis svarade jag det vi alla lärde oss som barn att svara: "T R O R? Jag VET." och knallade glatt vidare. Tänk att en sån gammal trist kommentar fortfarande funkar. Dagens ungdom alltså, dagens ungdom.

Inga kommentarer: