söndag, oktober 04, 2009

hansi, nu 30

Sådärja. Nu sitter jag här, med stelfrusna fingrar på en uteservering i Zwolle. Uteservering? tänker kanske du. Jepp, för det finns uppkoppling, men det är fullt med halvfulla skråliga holländare inne på puben. Så ja, uteservering. Förresten, hur kommer det sig att alla holländare är så vansinnigt högljudda? Eller är det helt enkelt bara dem jag ser (och hör!)?

Hur som helst, jag är nu 30, och det känns ... inte så annorlunda. Nej, jag har kommit över att det ska bli nån hejdundrande förändring för varje födelsedag, men kom igen, 30? Ge mig nånting! ;)

Min födelsedag var bra. Egentligen borde jag ha gjort massor, men jag tillbringade i stället sjukt många timmar på Hifi-klubben, och kom hem med högtalare, cd-spelare och förstärkare. Jag är alldeles löjligt förtjust, och helst av allt skulle jag åka hem på stört och lyssna igenom alla mina skivor. Jag borde som sagt ha gjort massor (jag har t ex fortfarande en halvmöblerad lägenhet, och nu en massa grejer som ska packas upp och kopplas ihop), men jag fick hänga nästan en hel dag med några av mina favoritpersoner, och det är värt mycket.

I Zwolle börjar det bli kallt (kanske för att solen håller på att gå ner), och jag ska väl dricka upp mitt kaffe och släpa med mig min kollega tillbaka till lastbilen. Det är inte sovdags ännu, men ganska snart. Det spelar egentligen ingen roll, för förutsatt att det är vettig temperatur i bilen sover jag som ett barn.

Inga kommentarer: