måndag, juni 09, 2008

"Gå in och var dig själv bara". Ja, vad kan jag annars vara? Någon annan?

Jag är nervös. Jag kan faktiskt inte uttrycka mig alls just nu. Jag har under ungefär en timme från och till försökt skriva ner vad jag känner inför intervjun imorgon, men det kommer inget vettigt alls. Antingen blir det "men inte kan väl lilla jag", eller drygt och skrävlande. Inget av dem är riktigt jag.

Om det inte går bra kan jag trösta mig med att jag i alla fall blivit kallad på intervju, men får jag inte jobbet kommer jag att bli besviken, något annat vore ren och skär lögn. ("Skulle jag inte få jobbet skulle jag bli besviken" låter kanske bättre, inte lika osäkert?) Och ja, jag skriver om.

Det här kan potentiellt vara drömmen från jag var fem år som går i uppfyllelse.



1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk vad söknt när du kommer ut och du kan skämmas över att du skrev att du var osäker. Så kommer det gå! :)