måndag, maj 12, 2008

Ja, jag har tuttar

Hur svårt kan det egentligen vara att säga "ursäkta, du har en prislapp på din tröja"? Allvarligt alltså, hur svårt? Är det svårare än att backa i högersväng med släp, svårare än att göra en bechamelsås som skulle göra Gordon Ramsay svimfärdig av lycka? Jag vet inte. Svårt verkar det onekligen vara, annars skulle väl någon ha sagt just så idag?

Efter jobbet gick jag in på Cervera och kikade lite på Höganäsgrejerna på rea, och efter in på OnOff. Visst, jag tyckte att några tittade konstigt (och lite roat) på mig, men jag funderade inte vidare på det. Efter OnOff åkte jag till Överskottsbolaget, och sen till Ica Magneten. På alla ställen var det folk som tittade lite konstigt, men nej, det är inte så ovanligt för miffon att glo, så fortfarande lade jag inte så stor vikt vid det.

Väl hemma passerar jag en spegel, och ser att jag har en röd prislapp (69 kr) på tröjan, strax under vänster bröst. Så här är det: jag har tuttar, och ja, de sticker ut från kroppen. Hamnar något på tröjan strax under dem ser jag det inte. Så, om det t ex sitter en prislapp (69 kr) på tröjan under vänster bröst ser jag den inte, och det är helt okej (t o m välkommet) att påpeka det. Ärligt talat, tror folk att jag vill att den ska sitta där? Kanske.

Själv är jag en sån där påflugen jävel som säger till: "ursäkta, du har en prislapp kvar i tröjan/klisterlapp på ryggen/vad som helst". Hittills har jag mest mötts av "oj, tack för att du sa till", förutom en gång när jag försiktigt påpekade för en kvinna att hon hade prislappen kvar på skon. Hon såg sur ut och sa "ja, men den sitter ju under, så det spelar ingen roll". Att det sen var en knallorange realapp där det framgick att skorna kostade 50 spänn verkade inte bekomma henne. Själv skulle jag inte betalat så mycket för de fula pjucken, men så är jag ju som jag är också.

Vad jag vill säga? Säg till för bövelen, det är inte roligt att upptäcka efter ett långt tag att en gått runt med prislappar och annat på kläderna. Jag tror att det är ganska säkert att utgå ifrån att den inte ska vara där, och att bäraren inte kommer att snäsa utan snarare bli ganska glad. Och ja, det gäller även kvinnor med prislappar strax under tuttarna. ;)

Inga kommentarer: