onsdag, oktober 25, 2006

Saker är inte alltid det de brukade vara

Höger t ex, det är inte alltid höger. Ibland är det vänster också. Nej, jag pratar inte politik, jag pratar att dra rullburar av lastbilar. Om ens handledare säger ”och så drar du den åt höger”, och en drar den åt höger, då förväntar sig i alla fall inte jag att få höra ”höger sa jag, HÖGER!” och få buren snärtad ur händerna och raskt dragen åt sidan. Ja, jag hade förstått om han hade sagt ”höger”, och menat mitt höger. Jag hade förstått om han hade sagt ”höger”, och menat sitt höger. Det jag inte förstår är varför han säger (och sen skriker) ”höger”, när jag står med ryggen mot honom, och således har samma höger som honom. Speciellt inte när buren ska till vänster.

Jag har - om jag har glömt att nämna det - praktik den här veckan, och det mesta är faktiskt bara bra. Jag och pallyften (pall-lyften) är inte bästisar, och det där med att dra två burar på en gång funkar inte heller. Däremot är jag en jävel på att lastsäkra, och bakgavellyften och jag kommer rätt bra överrens. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde inte att det där skulle vara ett problem för dig, men... glömde att du inte övningskört med samma person som mig...!!

hansi sa...

Haha, jag antar att jag hade varit mer beredd på det då ja. ;)otd