onsdag, oktober 11, 2006

Oh, such memories

Jag lyssnade på P3 Live nyss, och där var det en introtävling med. Den första låten var "Caravan of Love", en av mina favoritlåtar när jag var liten. Det fick mig att försöka hitta några andra av de låtar jag tyckte var bra som fan när jag var en palt av ringa storlek och intelligens.

"When Will I be Famous" var en självskriven kandidat (och ja, jag V E T att det var "I can't answer, I can't answer that", och inte "I can da-ance" som jag sjöng :blush:); "Rock me Amadeus" en andra (och nej, jag är INTE kär i Falco, lägg aaa-aaav!). Fast, bäst var nog "Nothing's Gonna Change My Love for You". Jag och Ulrika lyssnade på den om och om igen, och sjöng med så fint vi kunde. Låten fanns med på en Mr. Music-kassett, och vi spelade låten, spolade tillbaka och spelade den igen. Tänk om vi hade haft den på CD, så enkelt det hade varit!

Ingen kan väl förstås beskylla ett barn, som tyckte att Dag Finn i Sha-Boom var snygg, för god smak?




Förresten, jag gillar fortfarande "Caravan of Love". Jag kan inte hjälpa det. :)