söndag, oktober 22, 2006

Kopierat från min db på helgon, 17/10

Jag trodde att jag skrivit det här också, men det var nog nåt problem med inloggningen då om jag inte missminner mig. Så, jag kopierar helt enkelt över det jag skrev den dagen (inte för att det var så särdeles well put, eller ens intressant, men ändå):

Note to self, del 243

Säg inte ”Men du har ju själv knullat till ungen, eller hur?” till den unge far i klassen som bestämt hävdar att det är kvinnan som bestämmer om det ska bli barn eller inte, och tycker att det därför är kvinnans ansvar att ta hand om dem. Tydligen existerar inte preventivmedel hemma hos honom.

Är det bara jag som tycker att det borde vara fullständigt otänkbart att se till att det blir ett barn, men sen lämna över hela ansvaret på den andra parten? Varför skaffa barn då? Jag menar, så jävla piffiga är de inte, inte hela tiden (och definitivt inte om en inte känner dem).





(Skälet till att jag inte ska säga att någon själv har knullat till ungen? Jag vete fan, men tydligen tog han illa upp. Jag tror att det kan ha att göra med att jag har fitta, och därför är (eller i alla fall borde vara) fysiskt förhindrad att ta ordet ”knulla” i min mun. Eller nåt sånt, jag vet inte.)


Jag tycker fortfarande att det är konstigt att folk fortfarande tror att kvinnor är "bättre lämpade" till att ta hand om barn. Hell, om jag någonsin skaffar barn så räknar jag med att den personen också är intresserad av barnet (jag antog i min enfald att folk faktiskt pratar om sånt, gärna innan de skaffar barn.). Men, jag är ju konstig, det vet vi ju alla vid det här laget.

Inga kommentarer: