onsdag, oktober 04, 2006

hansi är nu 27 år, men känner sig som ... ja, 27 kanske?

I lördags fyllde jag år, och jag har nog inte haft en så lyckad födelsedag någonsin faktiskt. Det berodde mest på att jag sänkt min ambitionsnivå med en massa snäpp, och tog det lugnt. Nä, det var inte så mycket mat, och ja, det har varit mer kakor förut. Jag tror faktiskt inte att det gjorde något, folk verkade hyfsat nöjda ändå.

Jag kommer nog aldrig att bli en sån där som säger "nej, jag vill inte ha några presenter". Jag menar, vad är vitsen med att fylla år om en inte får några pressisar? Jag menar inte att det behöver vara dyra eller fancy saker (ganska ofta verkar de två sakerna sammanfalla), jag tycker bara att det är kul att få saker som är inslagna. :)

Nu har jag i alla fall en hel del te (vilket är bra eftersom det började sina i burkarna), en hel del choklad och en burk chai (som snart är slut eftersom jag dricker det morgon middag kväll). Jag har dessutom sällskap till Läifons, samt ett par sjukt snygga stövlar. Det är inte FMB, utan gummistövlar, men lika glad är jag för det! :) Ja, jag fick fler pressisar, och jag är lika glad över alla. Har jag sagt att jag gillar att få presenter? Inte? Men då säger jag det nu: jag gillar att få presenter. ;)Jag är förresten superglad över brickorna jag fick, jag har letat och letat efter snygga stora brickor, men eftersom jag är en snålapa så har jag inte köpt någon. Nu behöver jag inte det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*Mer* kakor tidigare födelsedagar!?

Alltså, ett dignande bord är vackert men... jag åt tills jag nästan storknade nu senast och kom ändå inte genom allt! :P

Jag sörjer fortfarande att jag inte orkade med de där minttopparna som jag tänkte vänta med till allra sist...

Tack för senast. Det var jättetrevligt!

hansi sa...

Alltså, det är bara att komma tillbaka! Kakor finns i frysen, och finns det inte så får jag väl helt enkelt baka fler. Jag _gillar_ att baka. :)

Tack själv, det var så himla trevligt att du kom. Jag hoppas förresten att du inte tog en alltför stor omväg hem?