tisdag, oktober 10, 2006

... men allt är inte dåligt, inte egentligen

Jag hade t ex en kalastrevlig helg som inleddes med vindrickande med Angelica, Moa och Ullis (nej, jag drack inte vin). Jag tror att jag behöver mer sånt, mer träffas och bara prata med trevliga personer och känna mig som en intelligent person med en förkärlek för könsord. :P

Igår diskade jag, plockade undan så mycket att det gick att sitta i fåtöljen, och åt middag framför en film. Det kändes nästan som att vara vilken person som helst, inte en stackare som har blivit för gammal för att skaffa kompisar och sitter ensam, förtorkad och bitter i sin finlandsfärjehytt. Mer sånt! :)

Förresten, på vägen hit till Västerås var det en skum busschaffis. Han satt och pratade i telefon när han körde, och han berättade för den han pratade med att det minsann var nån jävel som blinkade med helljusen åt honom. Efter en stund gjorde den mötande bilisten om det, och chaffisen får spel och skriker nåt om att "nu gör han det igen!" Sen kommer han på varför de blinkar, slår av sina helljus, men säger till sin kompis "men jag fattar inte varför de måste blinka sådär, jag blev ju helt bländad!". Jamendåså.

Inga kommentarer: