söndag, oktober 22, 2006

Nu var det så där länge sen

... så vi gör helt enkelt ett uppsamlingsheat:

Jag har ...

- kört lastbil i 90, bl a till Enköping och vänt, och till Köping (fast jag är lite osäker där, jag vet inte om vi faktiskt kom fram dit, eller om vi vände innan. Långt var det i alla fall.)
- kört lastbil med läraren som jag är rädd för. Den här gången körde jag inte för långsamt, däremot sjabblade jag bort växlarna väl många gånger
- köpt en beg. cykel som det visade sig vara ett trasigt nav på. Det syns inte (men känns, fast liksom inte så mycket att det inte skulle kunna vara nåt annat, typ en lös stänkskärm)
- haft en släng av uvi (4 l tranbärsjuice på en natt är inte roligt. Verkligen inte roligt, på något sätt.)
- fikat med en fantastisk feminetist (det visar sig att det finns faktiskt flera vettiga personer i Västerås än en kan tro om en bara ser min skola hela tiden)
- bestämt att jag ska köra ner till Malmö nästa helg

Sen har jag nog faktiskt inte gjort så mycket mer, än att som vanligt låta bli att höra av mig till folk, trots att jag verkligen vill. Jag upptäcker gång efter annan att telepatogram bara funkar om mottagaren har just en mottagare för det. Tyvärr verkar det vara få som har det. :( Så, alla som jag har sagt att jag ska höra av mig till: jag tänker på er i alla fall (och som alla vet är det tanken som räknas :P)!

Imorgon börjar min praktik, och just nu sitter jag här och går igenom allt hemskt som skulle kunna ända. Det är lika bra att jag inte börjar skriva ner alla sjuka tankar jag har, då kommer jag bara att bli ännu mer nervös. Just nu är det uppstigningen imorgon som oroar mig lite. Jag är inte van vid att börja 05.20 på morgonen (dessutom tror jag att det är då bilen ska avgå, så jag ska väl vara där en stund innan). Jag menar, hur planerar en sitt matintag under dagen?

Eftersom jag har praktik den här veckan som kommer, samt har inläsningsdagar må-on v 44 betyder det att jag inte kommer att vara tillbaka i Västerås förrän torsdag v 44. Det ska bli så skönt att faktiskt vara hemma mer än en helg i taget. Jag ska ju dessutom åka ner till Malmö och träffa två av mina vackra systrar, och förhoppningsvis ännu fler personer (om de har tid och lust förstås), så den närmaste tiden ser inte alls dum ut. Jag ska bara hålla tummarna för att jag inte gör bort mig fullständigt på något sätt under praktiken. Å andra sidan, vad skulle jag kunna göra?


... nä just det, det var det jag inte skulle tänka på ja. ;)

Inga kommentarer: