söndag, april 09, 2006

Skumma drömmar

De senaste nätterna har jag haft skumma drömmer. Natten till igår drömde jag att jag var jagad av zombies. Nä, jag minns inte vilka som var med mig. Det kändes misstänkt likt "28 Days Later", och antingen gömde jag mig på ILU eller på Katedralskolan (och här börjar det bli riktigt creepy, det borde ju snarare vara så att en gömmer sig för saker som kommer från de två ställena), nåt av ställena (eller kanske båda, en kan ju aldrig veta med drömmar) var det i alla fall. Min lillasysters kompis var i alla fall zombie visade det sig, det var ganska tydligt eftersom hen stod utanför fönstret och krafsade på rutan och såg allmänt läskig ut. Nope, hen brukar inte se läskig ut, och hen brukar definitivt inte vara gråblå och ha stora rinnande sår i ansiktet. I min dröm kunde zombies dödas genom att en lyste på dem med en ficklampa (jag vet att det är tacky, men det var en dröm, okej?), i alla fall till en början. Efter ett tag vande de sig vid det, och jag vaknade i panik när jag hade två dreglande zombies utanför fönstret och inte ens min bästa ficklampa rådde på dem. Isch.

Natten till idag drömde jag att jag hade börjat med en diet. Jag har inga planer på att faktiskt börja med en diet på riktigt, för att göra det så krävs det ju något slags övertygelse åt ena eller andra hållet (alltså att det funkar, och att en vill hålla på), och det har jag inte, och har inte för avsikt att skaffa heller. I varje fall, i min dröm hade jag börjat med en diet, men inte vilken som helst: jag hade börjat med LotR-dieten. Ja, det är just så skumt som det låter, eller kanske snäppet skummare. Dieten gick ut på att göra tvärtom mot karaktärerna i boken/filmen. När de äter en brakmiddag ska den som går på dieten äta pyttelite, och tvärtom. Det första jag sa när jag vaknade i morse var "Lembas bread!".

Idag när jag var på Jula gick jag förbi en ficklampa modell jävelstor (ficklampa och ficklampa, det var mer en bagageutrymmet på en bil-lampa) och tänkte "Jag undrar om jag skulle rå på dem med den här?". Vissa drömmar ligger kvar länge i bakhuvudet.

2 kommentarer:

meta sa...

Det är dags för fullmåne igen. De få gånger jag drömmer, och drömmer skumma drömmar, är det nästan alltid fullmåne. Så kanske det är för dig också?

hansi sa...

Oj, jag visste inte att det var dags igen. Jag kollar alltför sällan upp märker jag. :)

Jag drömmer ofta skumma saker, men det är ganska sällan jag kommer ihåg dem flera dagar senare. Det ska en LotR-diet till det. ;)