onsdag, april 05, 2006

En fantastisk dag helt enkelt

Egentligen ville jag skriva ett surt inlägg om idioter som inte borde få vara i tv ö h t, men det går liksom inte. Varför? För att jag har haft en fantastisk dag, och inte har lust att skriva argt (men den lusten kommer nog tillbaka).

Att träffa Lisa är alltid roligt. Jag vet inte vad det är, men Lisa gör verkligen att livet leker, att solen känns varmare och att allt blir gladare. Idag hade vi en "Lisa- och hansidejt", och det var precis vad jag behövde. Ja, jag behövde få vräka ur mig alla elakheter jag samlat på mig, och jag behövde få höra att "ja hansi, folk ÄR idioter". För så är det, de allra flesta är idioter, och det gäller bara att ducka dem så mycket det går samt gilla läget när en inte kan undvika dem.

Ibland funderar jag på hur mitt liv skulle se ut utan vissa personer, alltså om jag aldrig hade träffat dem. Egentligen är jag så löjligt lyckligt lottad att jag blir helt paff. Jag har fantastiska personer omkring mig, och de står faktiskt ut med mig (en del verkar t o m gilla mig, men jag tror att de knarkar). Jag är t ex beredd att sätta pengar på att mitt liv skulle ha varit tristare utan Lisa. Ja jävlar, hela det här blir ett "jag gillar Lisa så mycket att det faktiskt är lite svårt att sätta ord på det"-inlägg, men so be it. Jag gillar Lisa så mycket att det faktiskt är lite svårt att sätta ord på det, och så är det med det. (Och ja, ni som känner mig vet att jag just nu sitter med tårar i ögonen för att jag faktiskt är så glad att jag har henne.)

Som sagt (om jag nu på något sätt ska återge åtminstone vissa delar av min dag på ett hyfsat sätt) så träffade jag Lisa. Vem Lisa är? Tja, hon är den där som jag tycker så mycket om att det är svårt att sätta ord på det. ;) Efter att vi hade ätit lunch och fikat (alla vet att det inte räcker med lunch) var det dags att pallra sig hem. Men jisses, vem är det då som kommer knallande på gågatan som om hon aldrig gjort annat? U så klart! Om hon hade lust att leka med mig? Jajabullar! Jag SA ju att det var en fantastisk dag! :)

U är också en sån där som jag gillar så otroligt mycket. Visst, vi tycker inte alltid lika, men vad gör det? Jag blir så glad av att träffa henne, men jag vete sjutton om jag någonsin säger det...? Äh, jag blir det i alla fall. Så, jag har alltdå träffat två av mina absoluta favoriter idag, så vem kan vara arg och ilsk och skriva om kassa personer som aldrig borde få göra tv? Inte jag i alla fall.



Det är inte för intet jag kallas svammelhansi.

1 kommentar:

Anonym sa...

*blir alldeles tårögd och rörd*
Puss på dig min allra finaste hansi!

~Lisa