torsdag, januari 20, 2011

Men vafan?

Idag har jag ont i magen. Jag misstänkte först mensvärk (enligt min p-tracker är jag nu fem dagar över tiden, så troligtvis är jag gravid. "Man vet ju aldrig med kvinnor i din ålder", som läkaren sa till mig för ett tag sen.), men den brukar ju sitta långt ner.

Den här värken sitter högt upp, och just nu är det troligaste magkatarr. Helt märkligt vore det ju inte, med tanke på att jag är kass på att sova när jag väl är hemma (inte sällan är jag uppe 24 h på raken för att jag inte vill sova bort dagen när jag kommer hem), och på så sätt stressar kroppen mer än vettigt. Jag äter väldigt oregelbundet också. Nu var det länge sen jag hade något sånt här, men jag antar att jag i så fall ska undvika alkohol, och stekt/fet/kryddad mat, och så överdrivna mängder kaffe så klart? Jag ska googla lite, och hoppas att de gamla reglerna är utbytta mot "gör som vanligt, det som inte dödar härdar!". Typ.

Inga kommentarer: