lördag, december 18, 2010

Så töntigt att jag nästan snubblar

Om det är svårt att uttyda, så står det alltså "Husets kur: 1 skopa kärlek, 1 näve känsla, ett dussin skratt"


Jag gick förbi en restaurang här i Uppsala, och såg det här i fönstret. Såna saker är så töntiga att jag känner att jag egentligen skulle vilja ha en skämskudde att gömma mig bakom. Vad är det för jävla trams?

Det påminner blott alltför mycket om alla vidriga "innehållsförteckningar" en kan hitta på Qruiser. Det brukar gälla både vad personen som skrivit innehåller ("en femtedel bus och glimt i ögat, en femtedel stort hjärta [...]"), och recept på vad ett förhållande ska innehålla ("tre matskedar tillit, fem deciliter bra sex, [...], strössla rikligt med bus". Märkligt nog brukar "tillit" ofta vara en mycket liten del av receptet.). Mina ögon tåras av att försöka hålla tillbaka de uppkastningar som hotar när jag läser sånt, och nej, det blir inte bättre av att en restaurangjävel (som, så här mellan dig och mig, har världens kanske bästa Caesarsallad, men som jag ändå inte kommer att återvända till eftersom ägaren verkar vara ett stort jävla praktsvin. Vad ska en annars kalla någon som inte drar sig för att skälla ut sin personal och kalla dem fula saker inför en fullsatt restaurang, bara för att de gjort ett litet fel?) smäller upp sånt här trams så att vanligt hederligt folk ska tvingas se det. Fy för den lede.

1 kommentar:

Fraggelmorsan sa...

åh Hanna, kommer du ihåg receptet på " En liten jävla kaka" ? ! Jag vet att du skickade det till mig för sisådär snart 15 år sen och jag skrattade så jag grät. Det var verkligen ett svar på dessa supergulliga fluffinnehållsförteckningar! jag ska googla...