tisdag, december 07, 2010

Ännu mer hittepå


Jag blir varm ända in i själen när jag får se sånt här. Nej, jag menar inte att jag gillar att Bruce försöker få pengar för att prångla på cancerpatienter kolloidalt silver, jag menar när drakarna faktiskt sätter ner foten och berättar för honom att det han gör är avskyvärt.

Jag blir så arg och ledsen när jag tänker på såna som Bruce. Människor som gått på "läkemedelsföretagen gör oss sjuka för att tjäna pengar", eller som helt enkelt griper efter ett sista halmstrå: det är de som faller offer för pengahungriga as som profiterar på människors utsatthet.

Ju mer jag läser och tittar, desto mer uppgiven blir jag. Fast, det finns ju uppenbarligen ljus i mörkret.

Tilläggas bör kanske att jag känner åtminstone ett par tre som petar i sig både det ena och det andra holistiska preparatet. Skillnaden är att det då är fullt friska personer, som helt enkelt bara slösar bort sina pengar. Folk får lägga sina pengar på vad de vill (det finns säkerligen många som tycker att det är idiotiskt att lägga en femhunka på skivor då och då), men det är när folk låter bli att uppsöka riktig (här skulle jag kunna sätta citationstecken runt riktig, men det gör jag inte. Varför? För att jag anser den vara riktig, och inte "riktig".) vård, och i stället förlitar sig på kvacksalvare som tar deras pengar och inger galet falska förhoppningar som jag ser rött. Så, peta i dig det du vill (förutsatt att det är lagligt, och du inte tar skada av det), men bara så länge du är frisk. Okej?

Inga kommentarer: