torsdag, december 16, 2010

Musikhjälpen 2010

Igår när jag närmade mig Sverige (jag återfann P3 när jag var i Helsingör) började jag lyssna på Musikhjälpen i P3 (jag hade gärna velat göra det från början när de satte igång, men vad kan en stackare som befinner sig i Holland göra?). Under den tid det tog att köra från Helsingborg till Södertälje grät jag säkerligen tio gånger. Jag grät för att det finns så mycket hemskheter, men framför allt grät jag glädjetårar för att det finns så många fina människor som vill hjälpa till.

Jag säger inte att jag är en överdrivet fin människa (fast jag är enligt uppgift söt när jag sover. Fan tro't.), men jag försöker göra en liten del i alla fall. Gör det du också! Passa på att önska din favoritlåt, och hjälp samtidigt till att stödja kampen för att stoppa handeln med barn!

Idag disputerar David (hurra för honom!), men han kommer inte att få någon present. Jag tror inte att han misstycker när jag i stället skickar en femhunka till Musikhjälpen.



Inga kommentarer: