måndag, december 06, 2010

Ibland känner jag så igen mig

Jag läste det här inläggetVem i helvete?!, och kände hur jag kände igen mig. Jag är precis likadan (det gäller både Winnerbäck och alternativmedicin), och jag känner att jag ibland riskerar att bli helt rabiat.

Nej, homeopatika är inte farligt, jag blir bara så förbannad när folk dissar allopati till förmån för vattendroppade sockerpiller, och därmed riskerar både liv och lem. Ska jag ha socker och vatten äter jag hellre godis och dricker Loka.

Det jobbiga är att jag blir så förjävla motsträvig. Om folk säger "oh, det är så farligt med glutamat!" känner jag bara att jag vill hälla i mig en hel jävla burk med Aromatkrydda, trots att jag tycker att det gula dammet smakar förjävligt. Säger folk "jag skulle aldrig äta något med en massa färgämnen i" letar jag halvt ihjäl mig efter tyskt färgstarkt godis, gärna med så många E-ämnen det kan få plats på en etikett. Jag är som en fyraåring.

Inga kommentarer: