torsdag, augusti 05, 2010

Jag är så dålig på att vänta

Ett lager vit färg här, uppdatera gmail, ett lager röd färg där. Uppdatera gmail, fundera på att gå till affären, komma på att det är smart att byta kläder innan, men först ska jag bara måla ett lager här ... glömma bort att äta, hämta tvätt, vika tvätt, uppdatera gmail, upptäcka att jag lämnat burken med signalröd öppen, som en krigsförklaring: "kom igen då alltings jävlighet, få mig att välta ut färgen över mattan och parketten. Gör det då!", som om alltings jävlighet skulle nappa på en så töntig sak. Nej, alltings jävlighet slår till när hen vill, och lyssnar inte på någon. Lite som jag med andra ord.

Jag försöker i alla fall att avhålla mig ifrån att klättra på väggarna, det skulle bli så fula spår då, och jag kan nog inte tapetsera. Å andra sidan, jag har faktiskt aldrig testat. Hur svårt kan det vara?

Jag undviker att måla världen svart. I stället blir den vit, röd och gul. Det är väl bättre?

Inga kommentarer: