torsdag, augusti 05, 2010

Det är så mycket jag borde göra

men i stället för vettiga saker (som att städa och plocka undan i kaoset hemma) så shoppar jag kontot sönder och samman på Jula, Bauhaus, Rusta och Överskottsbolaget. Det är penseltvätt, grundfärg, mer lackfärg, målartvätt och så de gamla vanliga rengöringsmedlen. Hur kommer det sig att jag alltid får för mig att jag måste köpa nya rengöringsmedel när jag ändå aldrig städar?

I vilket fall: besticklådorna är numera knallröda, och luckorna på skåpen runt kylen har alla tvättats och fått en strykning med grundfärg. Jag mesar och fortsätter på vitt, men det blir nog bättre än det var innan ändå. Problemet är ju bara att jag verkligen borde ta alla ytor runt luckorna också, men jag tror inte att jag pallar det just nu. Jag är sugen på att äntligen ta mig an mina smutsiga fönster också, men givetvis så skiner solen som galen på dem, så det får nog vänta till i kväll.

Något säger mig att det strax är dags för lunch, men först ska jag hänga tvätt. Sen får vi se vad skafferiet har att erbjuda (jag vet att det finns loads'n'loads av choklad, men det är nog inte det min kropp behöver just nu).

Inga kommentarer: