söndag, juli 04, 2010

Med en AC som dundrar

är det svårt att sova. Jag vaknade vid 09, efter att ha gått i säng strax före 04 nån gång. Då var det knallvarmt i bilen, och bara för mig att kliva upp och slå på tak-AC:n. Tyvärr för den ett jävla liv (jag misstänker att den inte är helt pigg och kry), så här sitter jag nu, med öronproppar i och hör knappt vad jag själv tänker. Det är kanske lika bra att se slaget som förlorat, klä på sig, leta fram frukost och sen ägna dagen åt att titta på bilarna som far förbi på motorvägen utanför.

Just nu sitter jag på gränsen mellan Holland och Tyskland, och väntar på att klockan ska bli 22 så att jag kan börja köra igen. Dygnsvilan kommer jag att ha fått ihop långt innan dess, men det är ju det här med helgstoppet för tung trafik också. Tyskland är märkligt, inte tu tal om saken.

Hur som helst, jag ska inte klaga, för jag sitter faktiskt i en lastbil där jag har sovit, och kanske ska sova några timmar till. Jag slipper snarkande kollegor, jag slipper gråsuggor och att tvingas umgås med människor jag inte har det minsta gemensamt med. Fler såna här turer tack!

Inga kommentarer: