fredag, juli 30, 2010

En dag snart

ska jag uppdatera om Dublin och Belfast, om Torr's Head och bilkörning på vänster sida. Jag ska t o m upplysa om varför jag går runt med ett leende och säger "Ahoy sailor", och om inköp av dubbelmössor.

Just nu har jag inte riktigt tid, inte riktigt ro. Jag hänger med Siri och planerar om blommor, det är nog det jag gör mest just nu. Jag finner för övrigt något slags pervers tillfredsställelse i att se att någon annan har blommor som är värre däran än mina, och att plantera om dem och se hur de tar sig. Vore jag den som orsakade dem smärta från början skulle jag misstänka mig själv för nåt slags Münchhausen by proxy, men nu är jag bara mallig att jag inte är taskigast mot blommor.

Vår tomatplanta har förresten en alldeles strax röd tomat. Sweet.

Inga kommentarer: