lördag, juli 10, 2010

Dummare än tåget jag sitter på

Så, ledig helg, samtidigt som Simone. Eftersom vi inte setts på ... tusen år? så kändes det hyfsat självklart att jag skulle åka till Linköping och hälsa på. Nu är det dessutom kampanj på SJ, så som SJ Priomedlem får en en förstaklassbiljett för halva priset (så ja, det blir billigare än att ta bilen). När jag skulle betala biljetterna hakade allt upp sig, och jag var tvungen att börja om. Det är ingen biggie, bara att fylla i att ja, jag ska åka från Stockholm till Linköping, och omvänt. Jag vill vara framme kl 10, och typ 21. Som sagt, inga svårigheter alls. Smsbiljett? Javisst!

Eftersom det var mindre än 24 h innan jag skulle åka kom min första biljett inom 15 minuter. Döm sen om min förvåning när jag igår kväll fick hemresebiljetten också, fastän det är mer än ... vänta nu här. Jepp, jag hade så bråttom att boka när det hängt sig att jag glömde att byta hemresedag. Givetvis var jag dessutom för snål för att boka en ombokningsbar biljett, så nu sitter jag här med en obrukbar förstaklassresa Linköping-Stockholm. Givetvis bokade jag ju en ny hemresa, men det rycker lite i snåltarmen när jag tänker på vad jag hade kunnat göra för de 300 pix jag slösade på att vara puckad. Ett par skivor t ex, det är vad jag hade kunnat köpa. Oh well, jag får skriva upp det på idiotkontot helt enkelt.

Nu sitter jag i alla fall på tåget, och är framme vid 10-tiden. Det var så länge sen jag träffade Simone, och jag är alldeles sprallig i hela kroppen över att få träffa henne och spela lite Singstar och gå ut, och ... jamen bara hänga!

Inga kommentarer: