måndag, mars 30, 2009

Jag luktar illa

och det är inte på grund av bristande personlig hygien. Faktiskt. ;)

Jag sitter på färjan som går om drygt en och en halv timme, och helst av allt skulle jag vilja duscha av mig lukten och bränna mina kläder. Tyvärr skulle det inte göra någon skillnad (annat än att jag skulle behöva knalla runt näck på färjan, vilket ärligt talat inte framstår som en så vansinnigt lockande idé i detta nu), eftersom lukten sitter i bilen, och den ska jag tillbaka till i nattn. Tydligen är det någon som har rökt i bilen, och det verkar inte vara det lilla heller. Jag är på intet sätt känslig mot röklukt i vanliga fall, men i bilar? Det är så vansinnigt äckligt att inte kunna undkomma det, och att lukten sätter sig i kläder, i hår, på huden.

Jag börjar alltmer låta och bete mig som en gnällapa av rang, men so be it. Folk som röker i bilar som de delar med andra ska ha så jävla mycket däng, och det håller jag fast vid.

Inga kommentarer: