fredag, februari 27, 2009

Jag leker visst fint!

Om en tar mitt uppförande under förra turen som intäkt för mitt beteende i allmänhet vore det lätt att ringa mig och säga "hansi, du leker inte så fint med andra, eller hur?". Dock vore det inte med sanningen överensstämmande. Däremot är det sant att jag inte leker bra med vissa, t ex om dessa vissa använder ord som "svartskalle" för att beskriva folk, och som dessutom på intet sätt kan inse att ordet alls inte är värdeneutralt. Vidare har jag svårt att leka fint med folk som säger "jaha, och då tänkte de 'fan vad bra med en tjej', och så anställde de dig. Det var väl inga andra tjejer som sökte?", utan att förstå att det kan uppfattas som nedlåtande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar fråga mig "vad hade Master Shake gjort". Kanske därför mitt liv ser ut som det gör.

Anonym sa...

"What would Brian Boitano do?"