lördag, februari 14, 2009

I natt jag drömde

Jag har drömt så ypperligt bisarrt i natt. En kvinna som var död (om jag inte missminner mig hade hennes huvud blivit avkapat, så hon hade ett långt ärr över halsen) jagade mig, och höll på att sticka en kniv i ryggen på Anneli. Jag lyckades dra i hennes hand så att kniven i stället gick upp mellan käkbenet och halsen på henne själv, så dog hon ännu mer. 

Sen kom Carina, och vi tog en promenad. Hon berättade att hon levde igen (levdelevde, inte zombielevde), men att vi inte kunde räkna med att hon skulle göra det så mycket längre. "Det var ingen olycka att jag dog, jag valde det själv. Det finns inget ni kan göra eller säga, jag vill inte leva." Jag berättade för henne hur jävla tomt det är utan henne, och att hon måste försöka orka, för våran skull. Hon tittade på mig och sa "men jag kan väl inte gå runt och leva för nån annans skull? Om jag inte tycker att det är värt att leva måste väl jag få tycka det, och göra nåt åt saken?". Sen gick hon.

Inga kommentarer: