måndag, oktober 27, 2008

Sådärja

Första drösen med lådor borta från lägenheten, nu är det bara ... skitmycket kvar. Det är tur att jag har vänner som Håkan. Han kom vid 13 idag, och jag skjutsade hem honom för inte länge sen. Inte många skulle ställa upp och hjälpa till att packa, och köpa lådor, och baxa runt lådorna, och fika med stiliga veterinärstudenter, och ... okej, det sista känner jag nog fler som skulle ställa upp på förstås. Men, han har som alltid varit en ängel. Ärligt talat vet jag inte om jag hade pallat den oöverjävlastigliga uppgiften att sortera och packa papper och sånt utan honom. Så kan det vara.

På tal om flytt: den 15 december hoppas jag på starka armar som hjälper till att flytta lådor och möbler från Gottsunda till Övre Slotts. Snälla, säg att jag har rätt? (Och ja, givetvis kommer det att bli inflyttningsfest, kanske att det slås ihop med nåt glöggtjofräs kanske?)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är du orolig att ditt par truckerbiceps inte ska lyda dina mentala kommandon, eller försöker du bara förklara för mig att jag kommer behöva bo på jobbets gym i november för att få hjälpa till?

Anonym sa...

Hansi på Öfre... Yes! Jag misstänker i nuläget att jag gärna hjälper till i december! Jag menar, i brist på Berlinboende vän... Hrmpf.

Astrid

hansi sa...

Tyvärr har jag inga truckerbiceps kvar, jag ha fått massor av långtradarfett i stället, så alla starka (eller halvstarka, eller kanske t o m svaga) armar är välkomna. :)

Anonym sa...

klart man hjälper till..!

~Lisa