måndag, oktober 13, 2008

På tal om sluskiga chaffisar på färjan

(okej, jag vet att jag inte har skrivit om det, men jag har tänkt på det, och det är tanken som räknas)

så vill jag att du gör mig en tjänst: håll båda händerna framför dig, med handflatorna nedåt, och tummarna närmast bröstet, strax nedanför nyckelbenen. Beskriv nu en ganska stor halvcirkel nedåt, så att dina handflator i slutet pekar uppåt (och om du har bröst, har dem i handen), och tummarna utåt. Avsluta med ett brett, sliskigt leende och två tummar upp. Nu har du gjort samma sak som den slibbiga chaffis jag träffade på senast jag åkte färja gjorde.

En tjänst till, en liten en bara: ett brett leende, en liten blinkning med vänster öga och två långfingrar i luften. Vad det var? Mitt svar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Charmigt svar. :D