söndag, augusti 17, 2008

Jag gillar sms

Jag skriver hellre sms än ringer. Visst, det tar grymt mycket längre tid att bestämma något, men det är roligare. Dessutom går det att skicka sms utan att egentligen ha något ärende, och det är ett lätt sätt att höra av sig till någon en inte har hört av på länge.

Härom dagen satt jag på bussen och lyckades höra ett samtal som rörde sms och telefonräkningar. Samtalet var inte så spännande till den ena sa "jamen jag kollade på förra månadens räkning, och jag hade bara skickat 1700 sms då". 1700? Är inte det ganska mycket på en månad?

Hur som helst, jag gillar också att sms:a, och har därför lagt till en tjänst på mitt abonnemang. Nu kommer jag att kunna skicka 5000 sms/månad utan kostnad (utöver den avgift jag betalar för tjänsten givetvis). Så, bered dig på att få sms från mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit pommes! När jag sms:ar mkt är jag uppe i kanske 200 sms. Det är ju ändå... eh... matte... eh... 6,6 per dag! Det är mkt det. Voine voine. Jag har nog inte nog med vänner hör jag.

hansi sa...

Alltså, jag har heller inte nog med vänner. Min plan är att antingen sms:a mina vänner extremt mycket (tänk 3-400 st/mån), eller att jag helt enkelt skickar en massa på måfå. Det senare tror jag kan bli lite spännande.

Anonym sa...

SMS är bra så länge man inte försöker använda det för tvåvägskommunikation. Det är min åsikt :) Men visst, ibland är det för seriöst att ringa.