måndag, november 26, 2007

Mindre "för att det alltid har varit så", mer "för det känns bra just nu"

För ett tag sen skrev jag om att jag måste sätta mig ner och fundera igenom vad jag känner, tycker och tänker just nu, och ta beslut utifrån det. Jag har kommit en liten bit, och tidigare idag ringde jag och avslutade mitt medlemsskap i IOGT-NTO efter 12 år. Jag kunde inte komma på riktigt hållbara skäl för mig att fortsätta vara organiserad nykterist, och då kändes det ärligast, både mot mig själv och rörelsen, att faktiskt avsluta medlemsskapet. Därmed inte sagt att jag kommer att börja dricka alkohol, det vet jag inte än.

Jag ska försöka att omvärdera mina tankar, inställningar och förhållanden till saker, företeelser och människor lite oftare. Att göra saker/umgås med människor/tycka på ett visst sätt bara för att jag alltid har gjort det är egentligen inte varken smart eller sunt. Det är i alla fall vad jag känner just nu. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

happ...jaja, det har varit skoj den här tiden!

hansi sa...

Darn it, jag tänkte inte på att du kanske skule läsa här. Jag tänkte mer att det vi hade kunde bara rinna ut i sanden liksom, men nu är det för sent för det. Oh well.