fredag, juli 20, 2007

Till mannen i den röda Mazdan:

Jag hoppas att du förstår att jag inte hade för avsikt att någonsin backa på dig? Däremot hoppas jag att du nu har förstått att även om det går långsamt förbi smala smala passage med vägarbeten, så går det inte snabbare om en hänger sig på tutan. Tvärtom faktiskt.

[Jag var på väg från Häggvik mot Danderyd, och hade precis svängt av för att komma ner till Häggvikstunneln, och på vägen ner är det vägarbeten. Jag kom med bil och släp, och då måste en köra ganska långsamt för att hinna med att få igenom hela alltet utan att riva med sig koner och annat som är uppställt längs vägen. Flera gånger förr har jag blivit tutad på där, för att det går långsamt (och ja, det gick inte i mer än 35, det vet jag. Samtidigt är det en mycket kort sträcka, så om de bara behåller brallorna på så går det ganska fort ändå.). Senast det hände mig svor jag att nästa gång det hände, skulle jag kliva ur bilen. Så, idag var det en förare till en röd Mazda som hängde sig på signalhornet. Först tänkte jag "äh, vafan, jag är snart igenom ändå", men när han inte gav sig stannade jag, stängde av motorn och klev ur. Jag gick fram till bilen, knackade på rutan, och pekade mot ratten, och sa "det där hjälper inte, det går inte fortare". Han började hojta om att han minsann hade bråttom, och fortsatte tuta. Jag fick då nog, och sa "om du inte lägger av kommer jag att stå kvar. Eller backa." Sen lämnade jag en lapp med numret till åkeriet, och mitt namn ifall han ville ringa och klaga på den otrevliga chauffören som kom och bråkade när han så oskyldigt bara hade hängt sig på signalhornet. Vad jag vet har han inte ringt.]

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uchekta mej men ja tycker att du inte ska hota dina chåförer som åker på samma gata som din. Som man sejer: Du ska inte vara som du schelv vill mot andra om dom inte ska vara som du vill mot dig. De sa tillome Jesus. Från Lars-Inge i en röd massta.

hansi sa...

Det förstås. Jag tänkte inte på det. Förlåt.