onsdag, juli 18, 2007

Idag har jag sett Sollentuna många gånger

Jag skulle kunna skriva något arg och irriterat, t ex om hur jobbigt det är när folk som ska lasta vänder på lasset, och ställer de burar som ska av först längst in på bilen. Jag skulle kunna skriva något om hur jobbigt det är att ha lossat i Sollentuna, åkt till Solna och precis börjat lossa och upptäcka att det står "Täby" på burarna. Jag skulle rentav kunna oja mig över att jag fick åka till samma butik tre gånger idag (lossa de första burarna, hämta dem igen, och lossa de "riktiga"). Inget av ovanstående tänker jag göra (det har jag nämligen gjort till leda hela dagen, då jag hattade runt som en tok för att försöka hitta baklänges), jag vill bara ta tillfället i akt att glädjas åt hur bra det ändå gick. Det hade kunnat gå hur dåligt som helst, men det gjorde det inte.


Sämst idag var inte att det var fellastat, utan den polska chaffis som inte hade koll på hur lång hans trailer var när han körde om på E4. Bara för att hans hytt är förbi min bil behöver det inte betyda att det är läge att byta tillbaka till höger fil. Jag är glad att jag har bra bromsar, annars hade jag nog inte skrivit det här, eftersom han började gå tillbaka när min hytt var på halva hans trailer ungefär.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sollentuna är väl värt en massa besök var dag. Dessutom; skryt lagom (jag vill också stor bil till Sollentuna).