onsdag, juli 18, 2007

Konsten att nästan ta livet av sig, och ändå ha mage att se förbannad ut

Vad skulle få dig att, med barnvagn, gå bakom en backande lastbil? Nej, jag pratar inte om en backande lastbil på ett övergångsställe, och jag pratar inte om att gå flera meter bakom. Jag pratar om p r e c i s bakom, och på en vändplan. Jag är nyfiken, för själv skulle jag nog svara "inget", eller kanske "pistolhot". Vad kvinnan (återigen, med barnvagn!) som gick in bakom lastbilen idag skulle svara vet jag inte. Vissa har verkligen ingen som helst självbevarelsedrift.

[Ja, den har "backtut", den har backljus, och jag hade t o m slagit på varningsblinkers för att vara inte bara tydlig, utan övertydlig. Det hade jag inget för.]

1 kommentar:

Anonym sa...

Tanten kanske var döv, blind och dum i huvudet - har du tänkt på det, kanske? Just det, "Dra inte dött barn i bäcken" skulle jag vilja säga.