tisdag, juli 17, 2007

"Riktiga tjejer kör inte lastbil"

Barn: - Mamma, sån där ska jag köra när jag blir stor! *pekar på lastbil med släp som hansi står och pillar med*
Mamma: - Nä, tjejer kör inte lastbil vet du väl?
B: - *pekar på hansi* Men den där tjejen kör ju?
M: - Jo, men RIKTIGA tjejer kör inte lastbil.
hansi: - Förlåt, men menar du att jag inte är en riktig tjej?
M: - Nja ... njaej ... nä, det tycker jag inte.
h: - Nähä? Vad är det som gör att jag inte är en riktig tjej då?
M: - Du kör ju lastbil. *till barnet* Kom, nu måste vi gå.

Så, riktiga tjejer kör inte lastbil, och skälet till att jag inte är riktig tjej är att jag kör lastbil. Makes sense.

5 kommentarer:

meta sa...

Nähä. Måhända är du inte en riktig tjej. Men en riktig kvinna är du.

Så det så.

Anonym sa...

Vilket pucko till mamma. Håller f ö med föregående talare.

hansi sa...

meta, meta, meta ... du har inte sett mina tuttar, det märks. Jag fick för många år sen reda på att en riktig kvinna har bröst som står rakt ut när hon står, rakt upp när hon ligger på rygg, och rakt ut när hon ligger på sidan. Jag är ingen riktig kvinna. Alls. ;)

meta sa...

hansi, du är felinformerad. Det är silikontuttar som står rakt ut hela tiden. Vet du väl. ;)

Anonym sa...

Hej där =)

Länkade just till ditt inlägg.

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag. Och känner du för det så släng gärna iväg en rad till mig med. Blev hyfsat nyfiken när jag insåg att du kör lastbil.

//Tia