onsdag, november 10, 2010

Väl använd tid

Jag är hemma nu, efter en sväng till Zwolle. Från Södertälje tog det drygt en timme att ta sig hem, vilket egentligen var helt jävla strålande med tanke på att jag åkte strax efter 15.

Väl hemma upptäckte jag att 1) det har snöat, och skiten ligger kvar, och 2) snöröjningen på Gropgränd är lika kass som förra vintern. Så, 20 dyrbara minuter av mitt liv gick åt till att skyffla bort snö från en parkeringsplats så att jag både kan ta mig in och ut från den. Jag ser det ändå som tid som är väl använd, för jag skulle förbanna mig själv om jag kom ut till bilen imorgon, och den stod fast i is och jävelskap.

Nu är det dags att slänga sig i duschen, och sen pallra sig iväg för att dricka öl med min vän Karin. Jag är värd en kväll av fantastiska historier från arbetslivet.

Inga kommentarer: