måndag, april 26, 2010

Danmark igen

Jag var egentligen bara hem och vände, men det kändes som längre tid. I fredags kom jag hem, och åkte igår kl 12, men jag tycker ändå att jag hann med en del. Ofta är det så att det känns som att tiden gått långsamt när en gjort trista saker, men i det här fallet (och många med det) är det nog för att jag hunnit med att faktiskt känna mig ledig.

Hur som helst, jag är tillbaka i Danmark, och väntar på bilen jag ska ta till Zwolle. Även den här veckan är det dagkörning, och det passar mig utmärkt. Visst, kör en dag hamnar en alltid i köer (förbi Köpenhamn, förbi Hamburg, förbi Bremen, in i Zwolle), och riskerar att jävelpaja sin körtid. Å andra sidan, jag får sova på natten när det är som lättast att sova, jag får köra på dagen när det är ljust och fint, och jag kan sitta ute på min rast. Nattkörning går smidigare rent trafikmässigt, men gör en helt bäng i huvudet och i kroppen.

Som jag skrev tidigare så påbörjade jag ett inlägg om ålder, och jag ska försöka skriva klart det när jag kommer hem. Det är egentligen inget viktigt, men jag har funderat mycket på det. Jag skulle kunna skriva det nu (hey, jag har ju både dator och uppkoppling uppenbarligen), men eftersom det ska in en del youtubeklipp så pallar jag inte just nu. Det får bli sen helt enkelt.

På tal om ålder ser jag tydligen inte ut som 30. Jag har förvisso ingen som helst aning om hur en ser ut då, men uppenbarligen inte som jag i alla fall. Jag misstänker att det kan vara som Siri säger, att det kan bero på att vi inte klär oss som kvinnor i vår ålder ska. Antingen det, eller så är jag bara förjävla barnslig (den som en gång sett mig vid en lastbil när jag inte fått köra på ett tag skulle nog kunna ta min entusiasm för den som en sjuåring uttrycker).

Så, dags för frulle och väntan.

Inga kommentarer: