torsdag, november 12, 2009

... men när du blir stor kommer du att förstå

Det finns människor som är omedelbara. De är fyllda av energi, och är positiva och lyckliga, och ser en på riktigt. Det finns folk som alltid verkar genuint glada, och som alla vill leka med. Jag är inte sån.

Jag är inte omedelbar. Jag är inte fylld av positiv energi som svämmar över alla brädder, snarare är jag en lite småsur brutta med bister uppsyn, och som pratar för mycket och skrattar för högt. Det betyder på intet sätt att jag inte går att tycka om, det är bara det att det tar ett litet tag. Jag är det som på engelska kallas en acquired taste (vad kan det tänkas heta på svenska, förvärvad kanske?).

Jag är som fetaost, oliver, kapris, mögelost, Dr Pepper och jelly beans med popcornsmak tillsammans, helt enkelt en person (här tänkte jag skriva "med mycket smak", men det vore ju kanske att ta det ett steg för långt, med tanke på vad jag har i skivsamlingen) som det tar ett tag att lära sig tycka om. Jag är helt enkelt något som det mest är vuxna som förstår charmen med, och definitivt inget för små barn.

Jag är inte omöjlig att tycka om, jag kräver bara lite tillvänjning.

5 kommentarer:

Simone sa...

Så himla bra skrivet! Jag måste sno bitar och låtsas att det är mitt nånstans ;) Så bra var det!

hansi sa...

Men Simone då, vad glad jag blir! Tack. :)

carola sa...

Fast vet du, då - för si så där 17 år sen ( o herre jesus och alla hans sköldpaddor, kan det verkligen vara så länge sen!?) så vann du mig direkt.
Fast jag har ju aldrig haft någon vidare människokännedom ;)

Shw´s back! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Det är tur att det finns människor som gillar utmaningar, komplexitet och människor som inte bara har rosa prinsessklänningar i sina garderober utan även gamla spöken.

Suzann