tisdag, augusti 11, 2009

Vissa dagar är galet bra

och andra är galet dåliga. Sen finns det dagar som är lite både och. Den här dagen t ex, den är lite av varje. Jag var vaken, men inte pigg, när det bankade på dörren till lastbilen imorse.

-Du står på ett järnvägsspår!
-Ja, jag vet. Jag brukar stå här, precis som väldigt många andra.
-Det kommer ett tåg snart, så du måste flytta dig.
-Ett tåg? Här? Jag trodde inte ens att det användes längre?
-Det var sexton år sen sist, men det kommer ett snart. Du har ... tio minuter ungefär, innan det kommer. Det var ju en evig tur att du var kvar i bilen, så du inte var i Stockholm eller nåt.

Så, jag fick helt enkelt flytta bilen, trots att jag hade en liten stund kvar på min dygnsvila.

Det är tur att jag har Anneli i Malmö, annars hade den här dagen blivit hur kass som helst. Nu blev den bra som sjutton. Jag har nyfixade fina fötter, och har haft sjysst systerhäng. Nu ärd et bara resten av livet som trixar lite, men trix kan pigga upp ibland.

2 kommentarer:

Lena sa...

Hehe
"Det var sexton år sen sist, men det kommer om tio minuter ungefär"
Helt galet!

Astrid sa...

Om du slutar vila på järnvägsspår - inaktiva eller inte - blir jag glad.

Btw kan jag tala om att den ordverifiering jag strax ska verifiera är misstänkt likt burzum...

Kram och kom hem snart - ok?!