tisdag, augusti 25, 2009

Splittrad i tanke och handling

Papper och känslor är ibland ett jävla gissel. Vänner och andra fina människor däremot, de är grymt bra att ha. Fina mail att läsa när en loggar in här och där är också sånt som ger livet en extra liten knuff i fin riktning, liksom sms som gör en glad i kroppen.

Jag har förresten konstaterat att min kärlek till "Dirty Weekend" och min fascination för "Death Proof" skulle kunna vara ett tecken på att jag hatar män. Antingen det, eller så gillar jag bara när sexistiska män dör på plågsamma sätt. Jag skulle kunna citera Lisa Ekdahl här, men jag låter bli.

Varför sitter jag här och svamlar när jag borde sova? Återigen skulle jag kunna citera bebisrösten, och återigen låter jag bli. Varför dyker den låten alltid upp i huvudet när jag tänker "vem vet?" Sånt där är taskigt. Hur som helst, strax ska jag sova (i värmen, i förvirringen, i röran) så att jag pigg och vaken kan köra till Oskarshamn i arla morgonstund. Först ska jag bara försöka formulera ytterligare ett inlägg. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer: