fredag, maj 08, 2009

The neverending story

Min fot har gjort det igen, eller snarare: jag har gjort det igen, mot min fot. Jag gick helt fredligt och kadang! så trampade jag snett, med den redan snedtrampade foten. 

Jag misstänker att det är så här: eftersom jag har stukat fötterna ganska mycket (och nu senast ganska kraftigt), så är allt lite bräckligare och slappare, vilket leder till att jag stukar dem lättare, vilket leder till att de blir slappare, vilket ... jamen du förstår. Senast jag trampade snett var det ju med vänster fot, och turligt nog inföll det i samband med ledighet. Jag behövde alltså inte vara hemma från jobbet, utan kunde halta runt hemma bäst jag ville, hög på smärtstillande. Troligtvis var den vilan inte riktigt nog, vilket gör mig lite bekymrad. Jag kommer nämligen hem imorgon förmiddag, och ska jobba igen på måndag. Måste jag vara hemma från jobbet går jag sönder, eller klättrar åtminstone på väggarna. Jag trivs med att jobba, och har haft nog med hemmatid nu för ett bra tag. Så, håll tummarna för att kylsprayen och fotlindan gör sitt, tillsammans med högläge för lilla fossingen. Jag vill inte rapportera från sängen på måndag. Okej?

3 kommentarer:

meta sa...

Slutsats: se till att ordna schysst sjukgymnastik för dina fötter, det är väl värt besväret (säger jag med ond rygg men alltmer sällan stukade fötter).

Maggan C sa...

Vilken sorts dojjor har du? Kanske vore idé att kolla om du behöver inlägg, stadigare läst, högre modell typ känga.. Men du kanske redan har koll på allt det där? Vet själv hur viktigt det är med bra skor eftersom jag har massor av fotproblem.

Astrid sa...

Tycker att det vore prima om du var här lite längre! Trots att jag tycker synd om dig...