onsdag, maj 20, 2009

"Jag ska börja ett nytt liv"

Jag ska inte börja ett nytt liv bara för att jag äntligen har köpt ett par bra löparskor (jag ska inte springa, jag ska gå). Jag ska inte börja ett nytt liv bara för att jag, inte en dag för sent, har köpt en balansplatta. Nej, jag ska inte börja ett nytt liv bara för att jag faktiskt till slut har bokat in en tid för provträning på Nautilus.

Skorna har jag köpt för att jag har oerhört låga fotvalv och behöver mycket stöd för att inte slappa till anklarna ännu mer. Balansplattan behöver jag för att jag ska ge mina anklar en chans att bli lite stabila och starka. Provträningen (och det kort som troligtvis följer av det) behöver jag för att orka med att sitta stilla så mycket som jag gör.

Jag ska inte börja ett nytt liv, däremot ska jag bli lite bättre på att förvalta det jag redan har.

Inga kommentarer: