tisdag, november 04, 2008

Jobb igen

Efter en sjukt hektisk helg med packning och städning känns det grymt skönt att vara tillbaka på jobbet, även om det i natt innebar körning i tokdimma, och jag ska köra en tur ingen annan kört innan mig (lite Star Trek över det, inte sant? ;). Okej, det finns säkert tonvis med folk som gjort det, men ingen från oss, så det finns ingen att fråga. Som vanligt så känner jag "shiiit, jag kommer att åka alldeles vilse och bort, och kommer att göra allt bakvänt", men vafan, varför skulle det vara så? Jag är bara dum och brudig.

Jag har fått ögonen på århundradets skönaste hockeyfrilla, men tyvärr hann bäraren försvinna innan jag hann få upp mobilen och fota. Uppe på huvudet är det som en tajt hjälm, och i nacken växer det lockigt och vilt. Du kan alltid lita på tyska chaffisar, så är det bara.

Nu är jag sugen på att få köra på färjan, äta, duscha och sen sova. Jag behöver sova.

2 kommentarer:

meta sa...

Ett hett tips på hockeyfrillaspaning är annars Tjeckien. Inte bara tjeckiska hockeyspelare har dem...

Anonym sa...

Polacker e me rätt grymma när det gäller hockeyfrillor.
Jag jobbade som truckförare i tre år och hann se både en och 10 ploack-hockeyfrillor under den tiden =D