onsdag, november 19, 2008

Jag börjar tröttna

Jag vet att jag, sen jag började, har babblat på hur mycket jag gillar mitt jobb. Det är fortfarande sant, mer än någonsin faktiskt. Det finns dock en jobbrelaterad sak jag börjar tröttna ganska ordentligt på, och det är att gång efter annan få höra att jag är anställd för mina fysiska defekters skull (vad skulle en annars kalla det?). Jag vet att jag saknar penis ("saknar" är väl inte rätt ord egentligen, jag saknar det definitivt inte. Snarare är det väl så att jag helt enkelt inte har en.), men ärligt talat har jag hittills inte sett något tecken på att kuk verkligen behövs i jobbet.

Jag är så in i döden trött på att få höra "[NN] säger att du bara har fått jobbet för att du är kvinna", "[NN] säger att du inte kan köra", [NN] säger att du kommer att sluta snart för att du inte pallar med jobbet". Jag tror att om jag får höra det en enda gång till kommer jag att skrika rakt ut. När ska han förstå att jag varken visade tuttarna eller knullade mig till mitt körkort? Om jag nu är så kass, och jag nu inte klarar mitt jobb, ja, då antar jag att jag inte kommer att få en fast anställning när provanställningen löper ut. Dock vägrar jag i sten att tro att jag blev anställd bara för att jag är kvinna (även om jag, som jag tidigare redan skrivit, är fullt medveten om att jag hade en stor fördel av det). Det är inga dumma människor som anställde mig, och jag antar att vi alla är där för att vi kan bidra med olika saker (även om jag just nu mest undrar om den som snackar så jävligt är sänd som ett test av mitt tålamod).

Det finns inte en chans i helvetet att jag tänker ge mig och lägga mig platt för en person som är så vansinnigt osäker i sin manlighet att han tror att jag ska stjäla hans penis bara för att jag är anställd på samma villkor som honom. Jag tänker inte säga upp mig, utan slutar jag på det här jobbet är det för att jag blivit ombedd, eller inte fått förlängt efter provanställningen. Då, men först DÅ tänker jag acceptera att jag inte har i en lastbil att göra. Tills dess tänker jag fortsätta älska mitt jobb, och göra det så bra jag bara kan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ta inte åt dig av sådant skitsnack. Visst har man ibland fördelar av egenskaper som inte formellt är direkt relaterade till det jobb man utför, men så är det för alla och det är inget att skämmas för. Framför allt tror jag inte det finns någon som skulle få behålla ett jobb den inte klarar av bara för att hon är kvinna (eller någon annan så kallad minoritet).

meta sa...

Meh, det är väl klart att du fick jobbet bara för att du inte har snopp, de ville väl ha någon som klarar av att tänka och köra samtidigt?! ;-D

Anonym sa...

1) Håller med Meta.

2) Hansi: du är ju cool och stor och modig, i ditt inlägg har du massor av dräpande svarsrepliker. Fyra av dem. Krossa idioten. Visa hur j-a rappkäftad du kan vara. Kuken sitter i munnen så att säga.

? sa...

HEJA!
-För bövelen!

Anonym sa...

Jag blir så stolt över dig när du är grov i munnen! hmm, inte på tal om kuk alltså..nevermind..jag vet att du är bäst syster min! och jag tycker inte att du behöver ta åt dig, du är bättre än så och det vet du! Puss/ Sophie

hansi sa...

Ni är för fina, hela bunten.