söndag, juli 20, 2008

Jag har visst semester

Det här är första gången i mitt liv jag har betald semester, i alla fall heltid. Det känns helt skumt. Kom igen, jag får betalt för att inte jobba? Koolt!

Som vanligt när det händer saker i mitt liv låter jag bli att skriva. När det är absolut stiltje däremot, då attans skriver jag så att tangentbordet hakar upp sig. För att sammanfatta den senaste tiden: jag har sett Iron Maiden live (och ja, de är t o m bättre än väntat. Tyvärr var jag tröttare än en påse mjöl, så jag kunde inte riktigt engagera mig så mycket som jag ville.), jag har gått på semester (som sagt, skuuuumt), jag har sovit alldeles för lite (i onsdags: i säng efter tolv, upp 04.45 dagen efter; torsdags: i säng strax innan tio, upp 03.26 dagen efter; fredags: i säng vid 02, upp 05.45; lördags i säng vid 05, upp vid 11 ... Och ja, jag är ju bruden som sover åtta timmar per natt annars.), och jag är just nu i Linköping och hälsar på Simone. Vi var ut igår, det var därför det blev sent (ja, eller tidigt) i säng. För övrigt hann vi även med att äta sushi två gånger samma dag (samma restaurang, samma servitris), spela biljard och kolla på film. Jag har dessutom för andra gången i mitt liv varit ut på Harrys i Linköping, och det var ... ja, en upplevelse, precis som förra gången. Bara en sån sak att de på ett dansgolv spelade den här två gånger under loppet av ett par tre timmar torde säga en del, inte sant? ;) Som tur är finns det dansgolv där det spelas annat än Boney M, Mikael Rickfors och Tomas Ledin.

Nästa vecka börjar Europride.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter ju underbart att få stuffa till Making Your Mind Up! Synd att jag inte var med!!!