fredag, juli 04, 2008

Det är fredag igen

och jag är förvånansvärt pigg, trots lite för lite sömn (jag hoppas förresten att jag slipper kommentarer liknande de jag fick igår: "åh, lite trött säger du? Killen höll dig vaken hela natten? Jag lovar, att om jag var din kille skulle du inte sova mycket. Höhö." "Nej, det är sant, och det är för att jag skulle ligga sömnlös och fundera på vad i helvete som gått fel i livet."). Efter den här arbetsdagen (och vi kan hoppas att den blir lika kort som förra fredagen, jag vet inte om jag orkar en 14-timmars idag också) är det helg, och jag är ledig fram till tisdag morgon kl 05. Det är lyxigt som sjutton.

Så, håll tummarna att folk inte har parkerat galet i Täby centrum (och sen kommer ut när jag har stått och stampat i trekvart och säger "höhö, det går kanske lite lättare om jag flyttar på bilen, eller vad säger du?" och på frågan om varför han ens stod där från början svarar "jag måste ju också göra mitt jobb, eller hur?" och pekar mot den lilla väska han bär på. Att det finns en stoooor parkering utanför spelar ingen roll, klart snubben ska ståbredvid trappan så han slipper anstränga sina stackars ben. Silly me. På tal om galen parkering var jag i Sigtuna igår, och det är ju alltid spännande. Precis innan jag skulle köra in ställde det sig en bil vid förbud att stanna-skylten. När jag vänligt frågar om han skulle kunna vara snäll att flytta bilen eftersom jag inte kommer fram säger han "men jag bor ju här!". Jag påpekar att det fortfarande inte är en parkeringsplats, och då muttrar han nåt om att nån snott hans parkering. Det är ju faktiskt fortfarande inte mitt problem, vilket han nog förstår, och så flyttar han bilen tillräckligt för att jag ska kunna komma in. Sen ställer han sig där igen. Under den korta tid det tar för mig att lossa fem bur till butiken hinner det komma en bil och ställa sig framför hans bil (ja, fortfarande förbud att stanna), och strax därefter en personbil till. Det här blev f ö en galet lång parentes.) och att jag slipper hamna bakom färskvarubilen i Bålsta. Jo, en sak till, håll tummarna för att det inte står brödbilar vid båda portarna där det är bäst att komma in med släp i Häggvik, sen är jag ganska nöjd.

Inga kommentarer: