lördag, oktober 27, 2007

Mesapan hansi

Jag vet inte om jag är annorlunda på något sätt (jo, det vet jag att jag är, men kanske inte just på det här sättet), men när jag köper en tjänst, låt säga typ ögonbrynsplockning, då förväntar jag mig ett i alla fall hyfsat bemötande. Then again, jag är kanske lite speciell.

Kvinnan som igår - mot betalning - plockade mina ögonbryn upplyste mig inte bara om att ärret efter min ögonbrynspiercing var fult, samt att jag kommer att ångra mina andra piercingar. Nej, hon informerade även om att jag har fula snedväxta ögonbryn som dessutom är glesa, och att jag verkligen borde göra något åt min hy eftersom jag är torr på kinderna med fet på näsan. Att hon dessutom behagade upplysa mig om att skälet till att de inte blev jämnt plockade var att det var omöjligt eftersom de satt olika högt och växer fel tog jag bara som en bonus.

Om jag bad henne dra åt skogen och lät bli att betala? Tyvärr inte. Som den mesapa jag är satt jag bara där, tackade när hon var klar, samt betalade som den duktiga flicka jag är. Jag såg ju i alla fall bättre ut än innan jag kom dit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, det var lite mesigt - men å andra sidan klagade inte jag när min plockare sa att jag inte är tillräckligt snygg för att ha "ovanliga" ögonbryn. Denna sort är tydligen bara bra nog för hennes vackra dotter, som plockaren vänligt upplyste mig om.

hansi sa...

Det är sant, det hade jag glömt. Jag tycker att folk som jobbar med sånt ska hålla tyst om de inte har nåt snällt att säga, eller åtminstone ta och slipa lite på sin sociala kompetens. Fast, såna människor brukar inte fatta att det de säger inte riktigt faller under "vettigt bemötande mot kund". Puckon.