onsdag, oktober 31, 2007

... didn't leave nobody but the baby

Idag har jag sovit. Jag vaknade när alla andra vaknade (vid halv sju någonting), vandrade runt lite, och somnade på soffan. Klev upp, gick runt lite till, och somnade på sängen. Klev upp igen, läste lite tidning, somnade på kökssoffan. Vaknade av att nacken värkte (vilket den skulle gjort på vem som helst just då), klev upp, somnade på sängen.

Jag borde städa, jag borde diska, jag borde tvätta. I stället går jag runt lite planlöst, och somnar. Från ständigt vaken till ständigt sovande, på mindre än en vecka.

5 kommentarer:

Anonym sa...

för att pigga upp lite: minns du när vi var små och det godaste var att dricka coca bahia eller vira blåtira? guttigt att tänka på nu, va?

hansi sa...

Jamen jävlar. Läsk betydde lördag, och Vira Blåtira fick en blå tunga av. Coco Bahia köptes på gatuköket (hette det Håkans gatukök redan då?) i Gottsunda, och veckopengen handlades upp i kiosken ("hittar du till prästbyrån?"). Jag älskar fortfarande femkronor.

Anonym sa...

Jorå, visst hette det Håkans redan då. Minns du även de tuggummin som var fyllda med trögflytande godis? Apgoda! Kan inte du börja tillverka såna?

hansi sa...

Men bytte inte de ägare när vi var ganska små? Det var vinter minns jag. Hette det Håkans redan innan, eller var det Håkan som tog över?

Jag tror inte att jag kan. Däremot kan jag baka kakor när ni kommer.

Anonym sa...

Det var en mörk, halt man som tog över, tror jag.