tisdag, oktober 09, 2007

Ibland undrar jag

om jag är dum i huvudet på riktigt. Hade någon jag känner (återigen, här kommer ett "hade någon gjort det här och det här, då hade jag tyckt att den var idiot som inte gjorde så här och så här) haft så ont i nacken att den knappt kunnat röra den, och ändå gått till jobbet (om än bara för sex timmar, där det mesta är körning) hade jag sagt "du är dum i huvudet, gör du om det får du stryk", eller nåt annat lika ödmjukt och vänligt. Det är tur att mina vänner inte är som jag.

Jag jobbade igår (min nacke var ganska glad på förmiddagen), men när arbetsdagen var över var min nacke väldigt väldigt ledsen. Nu, morgonen efter, kan jag inte röra den alls. Minsta försök till rörelse i sidled tvingar fram tårar i ögonen, så jag tänker inte ens försöka just nu. Så, jag tror att jag blir hemma idag, med dåligt samvete och värmeflaska i nacken.

2 kommentarer:

meta sa...

Är du inte riktigt klok?!! Stanna hemma och ta hand om dig, hör du det?

*rättar till kudde, filt och chokladkakor*

hansi sa...

Nä, jag är väl inte det. :'(

Jag får se hur jag känner mig imorgon, men om det inte känns bättre än så här så blir jag nog hemma. Det jobbiga (ja, förutom att det gör ont att typ ... leva?) är att det är så förbaskat tråkigt.

Kudde, filt och chkladkakor kan vara det bästa botemedlet. Tack! :)